الثلاثاء، 15 فبراير 2011

مولد خير الخلق والأنام :)



اللهم صلي وسلم وبارك على الحبيب المصطفى خير الخلق والأنام :)


الييوم راح أتكلم عن أشرف من وطئت قدماه الأرض خير الأنام وسيد الخلق والمرسلين
النبي الهادي الأمي الدي أرسله الله جل في علاه رحمة لنا ونبراس نهتدي به إلى الطريق
الصحيح فكان بنا رحيما ويوم القيامه شفيعا ولو أني كتبت فيه الاف الكتب والدوواين ما
وفيته حقه فصلى الله على محمد صلى الله عليه وسلم تسليما كثيرا .



لقد قمت بكتابة مقال عن الحبيب المصطفى في محاولة متواضعه مني للدفاع عنه ضد
أعداء الإسلام وما فعلوه من كاركاتيرات تسيء إليه صلوات الله وسلامه عليه عام
2007ولكن قبل ان تقراوه لابد من أن تعرفوا من أين جاءتني فكرة المقال

ففي البداية كنت مستاءة جدا من ما قيل عن الحبيب المصطفى في أول مرة نشرت هذه
الكاركاتيرات وقلت لنفسي لأفعل شيء ولو بسيط فقلت سأكتب مقالا أدافع به عنه وسوف
اقاطع المنتجات الدينماركية والإسرائلية الكمالية بانسبة إلى ( ستار بكس وماكدونالز).

ولكني لم اكتب المقال قلت لنفسي أني لن أستطيع كتابة مقال عن هذا الموضوع ونسيت
وقمت فقط بالمقاطعة إلى الأن مع إختلاف الفتاوى في شئن ذلك .

ولكن بإعتقادي أن لكل إمرء نية تكون على أساسها الأفعال فأنا نيتي هي أن هناك
أساسيات وكماليات فلمادا لا أتخلى عن الكماليات على الأقل إبتغاء مرضاه الله لألقاه يوم
القيامه وهو يعلم إني تركت هده المنتجات لكي يرضى عني لا لشيء أخر شعور جميل أن
نهذب النفس ولو قليلا ولا نعطيها كل ما تطلبه لنرقى بأنفسنا أكثر وأكثرونكون أقرب في
علاقتنا مع الله .

وبعد ذلك بسنة أو بأكثر أخدت ماده طلب منا فيها الدكتور كتابة مقال عن أي شيء
فجلست أفكر ماذا أكتب وفكرت وفكرت إلى أن راودني الحلم القديم مقال عن الحبيب
وقررت أن أكتب عنه وجلست في مكتبة الجامعة وقلت يارب إنك تعلم إني ما أخترت هذا
الموضوع إلا إبتغاء مرضاتك ونيل شفاعة الحبيب فأعني أن أوفيه ولو جزء قليل من حقه
على وفعلا بفضل من الله بدأت الأفكار تندفع إلى رأسي فكتبته في ساعتين فقط وأترككم
الأن لتستمتعوا بقراءته


عنوان المقال : إلا رسول الله


هاهى الأحداث تتكرر مرة اخرى والإساءة للحبيب المصطفى فى إزدياد مستمر من غير

إحترام للمسلمين ولا خوف من ردة فعلهم .


وكيف لا ونحن جعلنا معنى الإسلام فى الإستسلام فأصبحنا نتقبل الأمور ونقول أنها واقع

لا يمكن تغيره حتى أننا لم نحاول أو نفكر في طريقة نرجع بها كرامة هذا الدين ونصرة

نبيه خير الخلق والمرسلين.


بل جعلنا أعدائنا يستهزؤن بنا ويسخرون من خير من مشى على هذه الأرض محمد بن

عبد الله النبى الذى نشر الرحمة والمحبة وحسن الأخلاق وسعى الى


إعمار الارض بنشر رسالة الله تعالى فيها وجاهد طيلة حياته ليوصل الرسالة

ويؤدى هذه الأمانة .

أوصلنا لهذه الدرجة من الضعف والهوان الذى لم نعد نستطيع معه أن نحمى هذا

الدين ونرفع راية الإسلام عالية كما فعل أجدادنا فى الماضى ؟.


أم ان الحياة الدنيا اشغلتنا والمصالح الشخصية طغت علينا ؟

فما دام الإنسان ياكل

ويشرب وينم قرير العين فى بيته فلن يشغله أى أمر أخر

ولكن أين كرامة المسلمين ؟


أليس الرسول الكريم هو الشفيع الذى وهبه الله الشفاعة لنا يوم القيامة ؟

أو نسينا أن هذه الشفاعة هى طريقنا الى الجنة ؟

فماذا فعلنا فى هذه الدنيا لكى نرجو شفاعته نحن حتى لم ندافع عنه وننصره حينما سخر

منه أعداء الإسلام ركضنا وراء مشاغل الدنيا من مأكل وملبس ومسكن ونسينا قول

المولى جل وعلا (( قل إن كان آباؤكم وأبناؤكم وإخوانكم وأزواجكم وعشيرتكم وأموال

اقترفتموها وتجارة تخشون كسادها ومساكن ترضونها أحب إليكم من الله ورسوله

وجهاد فى سبيله فتربصوا حتى ياتى الله بامره والله لا يهدي القوم الفاسقين )) .


أم نسينا أن تمسكنا بالدين يقوينا ويجعل العدو يهابنا ولا يستطيع مقاومتنا ؟

فالى متى ونحن كالدمى يحركنا العدو كيف يشاء فيلعب بنا تارة ويسخر منا أخرى ونحن

صامتين وكاننا مجمدون ننتظر الأوامر لتحركنا .


فأين الحكومات من هذه المهزلة ولماذا هذا الصمت والإستسلام ؟

ولماذا لا تتكاتف الحكومات وتقاطع هذه الدول التى أساءت لرسول الأمة؟

فلابد أن تكون المقاطعة سياسيه وإقتصادية لكى يعرفوا أننا أقوياء ولسنا فى حاجة لهم

بل هم من يحتاج الى نفطنا والى ترويج منتجاتهم فى بلادنا فلابدا أن نتكاتف ولنكن يدا

واحدة فى وجه العدوا


ولن يحدث هذا الأمر إلا بالرجوع الى الله وتطبيق مبادىء الإسلام تطبيقا سليما


كما قال الله تعالى


(( واعتصوا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا ))


وأخير لابدمن أن نتذكر أننا سنسأل عما فعلنا فى هذه الدنيا وسنقف أمام المولى عزوجل

فنسأل ماذا فعلنا لنصرة الرسول المصطفى ؟ فهل نحن مستعدون للإجابة ؟
*********




ملحوظة : أحببت نشر المقال مرة أخرى الأن لما نسمعه من قلة أدب وتطاول من كثير
من الدول
والأشخاص على خير من مشى على هذه الأرض الحبيب محمد صلوات الله وسلامه عليه
لأعلمهم إنني باقة على المقاطة حبا فيه لأني أفخر كوني من أمه محمد صلوات الله
وسلامه عليه فصلى الله وسلم وبارك عليك يا حبيبي يارسول الله

هناك 26 تعليقًا:

أحمد محمدي يقول...

برأيي ان خيار المقاطعة هو خيار جاهلي لا يمت للإنسانية بصلة عوضاً عن الإسلام

فمثلا حين رسم ذلك الدينماركي الرسمية المسيئة , فلماذا أقوم بمعاقبة كل الدينماركين في العالم !
ماذنبهم حتى احاسبهم بذنب غيرهم واقطع ارازقهم ؟ واللطيف ان شركة كي دي دي الكويتية بعمالها ( المسلمين ) تضررت ايضا .

محمد هو عنوان الرحمة , من يريد ان يحبه فهو يحب صفاته . فبدلا من مد يد الرحمة والرفق لهذا الرسام لنعلمه حقيقة محمد , ونتفهم عن اسباب التي جعلته يفعل ذلك , نقوم بتدمير اقتصاد بلده! مما يثبت بأنه حين صور النبي كارهابي فهو استلهم ذلك من المسلمين , ومن المؤكد بان قناعته زادت بأن هذه الفئة إرهابية بعد ان رأى ما رأى !

لازلت اذكر قصص الابتجائية عن النبي حين كان جاره اليهودي يلقي على داره النفايات فحين اختفت تلك النفايات قام بزيارته للاطمئنان عليه ..

مع الشكر والتقدير لمشاعرك الطيبة

كوكتيل يقول...

أهلين أخوي أحمد :)

لا أتفق معك في الرأي ودعني أوضح لماذا ؟

أولا المقاطعة ليست خيار جاهلي وكنت قد وضحت في بداية البوست نقطة أن كل عمل يكون على حسب نيته

فالرسام الذي رسم ذلك قد أساء إلى بلده كلها وبالتالي كنا ننتظر إعتذار من الدنمارك ولكن وجدنا أنها تقول هذي حرية وماذا حدث بعد ذلك ظهر رسامين أخرين لأنه من أمن العقوبة أساء الأدب

وبالتالي كما هم أحرار فنحن أيضا أحرار في إختيار منتجاتنا وما نشترية فالسوق واسع الخيرات والنفس وما تحب :)

وهم لا يؤثر فيهم إلا الجانب المادي فلما يهتز إقتصادهم سوف يعلمون على من أساؤ وأننا لسنا ضعفاء لنقف موقف المتفرج وهم يستهزؤن من رسولنا الكريم وأننا نستطيع الدفاع عنه وشعبهم المتضرر سوف يضغط عليهم للإعتذار ويخوفهم من تكرار ذلك


ثانيا أنا لا أجد عندنا مصطلح الأرهاب فالإرهاب مصطلح هم صنعوه وألصقوه فينا ليكرهو الناس في المسلمين

أما عن العفو فهناك فرق كبير بين العفو وبين الذل والهوان

ولكني معك في أننا لابد أن ننشر سيرة نبينا المصطفى ونعرف بها الناس كلهم ليعرفوه ويحبوه وتزول من عقولهم الأفكار الخاطئه عنه

نورتني أخوي :)

خاتون يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...

كلام جميل بحق خير البشر
محمد -صلى الله عليه وسلم-
كلامك عزيزتي كان حقيقيا
وصادقا لذا فقد لامسني

أنا مو من اللي يعتقدون المقاطعة فرض لأنه الرسول تعامل مع اليهود لكنني قاطعة لأنه مثل ما تفضلتي كماليات ولأنه فعلا لمن أهتز أقتصادهم تأثروا وقاموا يخافون وفي منهم من أعتذر
فإذا هالشي يقهرهم ويخليهم يوقفون عند حدهم فكما يقول المثل
"اللي تكسب بووو ألعب بوو"

متى انتلاقا ويا الأحبا
نبينا محمد وآله وصحبه

مشكورة حبيبتي على الموضوع الحلو
ويازين ما اخترتي وعسى حرقة الدم اللي صارت لج تطفي عنج نار جهنم ولاتمسج قولي آميـــــــــــن

والله يجمعنا مع رسوله وآله وصحبه

تسلمين ^_^

كوكتيل يقول...

أهلين خاتونه :)

فعلا عزيزتي للأسف أهما مايأثر فيهم إلا الأمور المادية وبالتالي لازم نعاملهم بسياستهم :)

اللهم أمين يارب العالمين:)

يارب إرزقنا شفاعة الحبيب المصطفى وأجعلنا رفقائه في الجنة اللهم أمين يارب العالمين:)

نورتني :)

غير معرف يقول...

هذا حل المشكلة بالنسبة لي حقا

شكرا لكي

كوكتيل يقول...

أهلين غير معروف :)

شكرا على التواصل الطيب :)

نورت المدونة :)

غير معرف يقول...

of course like your web site but you have to test
the spelling on several of your posts. Several of them are rife with
spelling issues and I to find it very bothersome to
inform the reality on the other hand I will certainly
come again again.

My homepage; atlanta seo company

غير معرف يقول...

Usually I do not learn article on blogs, but I wish
to say that this write-up very forced me to take a look at and do so!
Your writing taste has been amazed me. Thank
you, quite great article.

Take a look at my page: Bench Craft Company advertising techniques lesson plan

غير معرف يقول...

Hello there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new
posts.

My web site; subzero refrigerator & appliance repair Riverview

غير معرف يقول...

Hey there! I simply want to offer you a big thumbs up for your great information you have got here on this post.
I am coming back to your site for more soon.

Take a look at my web-site computer quote car insurance

غير معرف يقول...

The Paleo Diet or Caveman Diet is over 10,000 years old.
If you are interested in this Paleo diet weight loss recipes then review the 310 Paleo
diet recipes book and further your knowledge about the Paleo diet.
org, millions of women (and men) diet each year,
yet only 15 percent of dieters keep the weight off for more than 3
years. Ideally, hot Palak (spinach) or momos pakoras (Indian version of pasta) are easy recipes could be made shortly.


Review my web page: paleo Diet Food List Quinoa

غير معرف يقول...

Excellent post. Keep writing such kind of info on your page.
Im really impressed by it.
Hello there, You have done an incredible job. I'll certainly digg it and in my opinion recommend to my friends. I'm confident they
will be benefited from this website.

Here is my blog post :: msocache

غير معرف يقول...

Oftentimes, purity rings have engravings on them which
include statements such as "true love waits. Promise rings are available in a spread of designs and center stones. Giving a promise ring means that you must make sure that the receiver of your gift knows what it means.

Feel free to surf to my web page ... promise ring quotes and sayings

غير معرف يقول...

So how can one particular figure out if a pearl
is true or an imitation. This is unavoidable as the
tungsten metal is unable to be colored through chemical means.

Older cameos had been generally manufactured with celluloid utilizing two hues.


Also visit my weblog promise rings under 200

غير معرف يقول...

For individuals who have a very minor excess to provide, a diamond ring will go lower effectively having a small woman.
Now Titanium is made into wonderful rings for women as
well. Even though people two have a similar sizing and carat, the
price may be totally various.

Also visit my web-site; promise ring 930 club

غير معرف يقول...

Garlic is really a very strong natural antibiotics and could be an excellent home treatment for
acne. ) Spending Too Much Time in the Sun - Sunbathing will dry out the
skin. These antibiotics may be topical or
oral, based on you as well as your dermatologist's preference. Microtia can demonstrate an inherited pattern among several family members nevertheless the specific genes inducing the problem may stop identified by science.

my website top acne products

غير معرف يقول...

The notion that pearls are made from sand intruding into the shell of an oyster is
phony. Also, some individuals are unable to have
their tongue accurately pierced thanks to your orientation
of necessary nerves and blood vessels. While buying these Promise Rings we must keep in mind that the inner meaning of it holds
more value that its face value.

Feel free to visit my blog: promise rings size 6

غير معرف يقول...

The much larger the pearl, the rarer they are really and the much more
high priced. Diamonds are all about getting engaged large size rings, while
gold is associated with marriage. In addition to being a piece of decoration
for the human, it also carried with it a cultural and religious significance in certain communities.


Take a look at my site; promise rings for her walmart

غير معرف يقول...

Now what thee - Bookdoes is explain to you
step by step guides on cutting your acne footprint and ensuring that the acne problem becomes one that
doesn't inflame itself further in the future. As a supplement, coconut oil is said to help remedy skin conditions from the inside out, as well as help one slim down, improve overall health, and maybe even extend lifespan. This mixture is safe to use on sensitive skin and with regular use you should view a significant improvement in the overall appearance of one's complexion.
Although it really is best to get regular bowel motions
the natural way.

Here is my web site ... pregnancy acne

غير معرف يقول...

Even 2-3 light to moderate workouts weekly walking or running is positive in fighting acne.
This disorder is a result of mutations of the FGFR2 gene.
Remember to include each new product slowly allowing 4 days to week before and take even small
signs and symptoms of change as a good start. A diet made up of fruits, grain, lean protein, and
cereals will help your body get rid of acne.

my blog post; Clearasil Acne Marks (Connectartist.Com)

غير معرف يقول...

Awareness these terms will assist you talk about with all the supplier the attributes most important for you,
ensuring you get the very greatest diamond for the money.

Two colleges exist at the exact same time: organic earth tone beads and colorful and exciting tone beads.

You do not need to settle for "almost great enough.

Visit my homepage; promise rings for men

غير معرف يقول...

The ACTH stim test measures the degree of cortisol inside blood.
But this would not be so especially when your epidermis is prone to pimple.

When the product heated up additionally, it heated the water about the tip to
a dangerous temperature which could have burned my face.

Protective measures will allow you to reap the benefits
of swimming as a physical activity, while eliminating
chlorine-induced problems.

Here is my blog; body acne spray

غير معرف يقول...

Promise rings are exchanged to seal a promise exchanged by two
persons. Celtic tungsten bands: Celtic tungsten
carbide bands are the classic carbide ring styling with a meaningful twist.
Celtic bands are popular for both men and women and not only sell for wedding bands but also couple rings, promise rings and
anniversary bands.

My homepage - promise rings jewlr.com

غير معرف يقول...

There are many different styles to choose from and once again, it would be better to ask the
man for his input and what he prefers. You
must start shopping for your rings at least two to three months before
the D day. In fact, some young teen stars are causing quite a
buzz with something that seems to be far more than just the latest teenage trend.


my web-site; Web page

غير معرف يقول...

People therefore are advised to stop stress because it is the only way to get rid of acne.
Take a very small area of this and apply handful of water to thin it out a bit.
In addition, our cells also have water to transport nutrients,
filter out toxins, and keep health. This acne cure claims to start showing lead to seven to 10 days time
and supply full rest from acne in 8 weeks.

Look into my homepage - Acne Chinos

غير معرف يقول...

A gorgeous alternative to the traditional engagement rings,
each of the stones in the three-stone ones stands for the different stages a relationship goes through
- the past, the present and the future. Usually made from durable platinum 950 or
in 18-carat gold, the stones come in various shapes, the Trapezoids,
the Oval and Round Brilliants, the Princess Cuts and Pear shapes being the most popular ones.
As any ring is, a Purity Ring is a universally recognized symbol
of positive intentions: you wear it, you look at it, you show it off,
and you become emotionally attached to it.

my web-site; Web Site